سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چگونه می توان سایت را ایمن کرد؟

برای ایمن سازی سایت چه کنیم؟  در این مقاله به این سوال پاسخ می دهیم

گواهی SSL را نصب کنید.

هنگامی که کاربر اطلاعاتی مانند آدرس ایمیل یا جزئیات کارت بانکی خود را در سایت شما وارد می کند، این اطلاعات ممکن است برای شخص ثالث (مانند هکرها) قابل مشاهده باشد، مگر اینکه اقداماتی برای محافظت از آن اطلاعات انجام دهید. با نصب گواهی SSL در سایت خود، می توانید اطمینان حاصل کنید که تمام اطلاعات ورودی در سایت شما رمزگذاری شده است و هیچ کس دیگری به آن دسترسی ندارد.

از ابزارهای تشخیص بدافزار استفاده کنید.

از آنجایی که بدافزارها بسیار هوشمندانه و غیرقابل تشخیص هستند، توصیه می شود از ابزارهایی برای تشخیص حضور آنها در سایت خود استفاده کنید. ابزار مناسب برای این کار، توانایی تشخیص بدافزار بسیار سریع و حذف آن از وب سایت شما است.

یک برنامه فایروال را در سایت خود نصب کنید

ابزارهای تشخیص بدافزار برای سایت‌های ساده مانند وبلاگ‌ها مناسب هستند، اما برای سایت‌های تجاری باید نصب فایروال را نیز در لوازم ضروری خود بگنجانید. فایروال در ابتدا از نصب بدافزار در سایت شما جلوگیری می کند و وب سایت شما را در برابر آن ایمن تر می کند.

از ابزارهای محافظت از سایت در برابر حملات دیداس (DDoS) استفاده کنید.

حملات دیداس وب سایت ها یا وبلاگ های ساده را هدف قرار نمی دهند، اما اگر آن سایت ها منبع درآمدی برای شما هستند، می توانند هدف خوبی برای حملات دیداس باشند.

در اولین فرصت تمامی نرم افزارهای خود را به روز کنید.

حملات سایبری معمولاً نرم افزارهای منقضی شده را هدف قرار می دهند، زیرا بسیاری از آنها حفره های امنیتی دارند و قابل هک هستند. بنابراین در صورت استفاده از سیستم مدیریت محتوای وردپرس، در اسرع وقت سیستم عامل، آنتی ویروس و افزونه های وردپرس خود را به روز کنید.

با نحوه شناسایی ایمیل های فیشینگ آشنا شوید.

با شناسایی به موقع ایمیل های فیشینگ، با کلیک نکردن روی لینک های مخرب در این نوع ایمیل ها، سایت خود را از آلوده شدن نجات دهید.

به طور منظم از محتوای سایت خود نسخه پشتیبان تهیه کنید

با داشتن بک آپ از محتوای سایت خود در صورت بروز مشکل مطمئن خواهید بود که سایت خود را خیلی سریع بازیابی کرده و به فعالیت خود ادامه می دهید.

رمزهای عبور قوی انتخاب کنید

تا زمانی که رمزهای عبور انتخابی شما به راحتی قابل حدس زدن باشد، هیچ یک از اقدامات امنیتی به شما کمک نمی کند. از کلمات قوی و منحصر به فرد به عنوان رمز عبور حساب کاربری خود به خصوص حساب وب سایت خود استفاده کنید.

یک رمز عبور قوی از اطلاعاتی که به صورت آفلاین نیز ذخیره می شوند محافظت و رمزگذاری می کند.

مطمئن شوید که رمزهای عبور قوی برای سایت خود و اطلاعات محرمانه و ضروری روی رایانه شخصی خود چه آنلاین و چه آفلاین تنظیم کنید. با این کار به اطلاعات شما دسترسی نخواهند داشت حتی اگر به دست خرابکاران بیفتد.

همیشه برنامه ای برای بازیابی سایت خود داشته باشید

مهم نیست که چه اقداماتی را برای ایمن سازی سایت خود انجام می دهید، سایت شما هرگز در برابر حملات سایبری 100% ایمن نخواهد بود. بنابراین همیشه باید آماده باشید که سایت و کسب و کار خود را به سرعت بهبود بخشیده و بازیابی کنید. اینها تهدیداتی هستند که سایت شما با آن مواجه شده است، اقداماتی که برای کاهش این تهدیدات انجام داده اید، و اقداماتی که می توانید برای بازگرداندن کسب و کار خود به حالت عادی پس از رفع مشکل انجام دهید.