سفارش تبلیغ
صبا ویژن

هاست اختصاصی و هاست ابری

در این مقاله به بررسی هاست اختصاصی و هاست ابری می پردازیم.

هاست اختصاصی چیست؟

سرور اختصاصی فقط متعلق به شماست و بنابراین گرانتر از گزینه های دیگر است، اما این قیمت پرمیوم مزایای زیادی دارد. هاست اختصاصی مانند داشتن یک ماشین است که در آن به جای استفاده از وسایل نقلیه عمومی مانند اتوبوس و تاکسی، ماشین خود را رانندگی می کنید تا تمام عوامل سفر را کنترل کنید.

از آنجایی که شما تنها سایت روی سرور هستید، کنترل فنی کاملی دارید که به شما امکان می دهد نرم افزارهای بیشتری را در سایت مستقر کنید. خرابی سرور به حداقل می رسد زیرا هیچ سایت دیگری وجود ندارد که ترافیک آن روی سایت شما تأثیر بگذارد و زمان بارگذاری سایت فقط تحت تأثیر ترافیک سایت شما است.

بسته به طرح میزبانی انتخابی خود، ممکن است بتوانید با افزایش ترافیک سایت خود، از یک هاست اشتراکی به یک هاست اختصاصی مهاجرت کنید، بنابراین بهتر است این موضوع را در انعقاد قرارداد میزبانی اشتراکی در نظر بگیرید، زیرا مهاجرت از یک هاست به هاست دیگر یک امر نیست. کار آسان و عاقلانه نیست که موفقیت سایت را به خطر بیندازید!

هاست اختصاصی برای چه سایت هایی مناسب است؟

هاست اختصاصی مناسب برای سایت های پر بازدید. اگر پلتفرم فروشگاهی دارید و می خواهید بر اساس نرم افزار فروشگاه خود تغییراتی در سرور ایجاد کنید. باید یک هاست اختصاصی انتخاب کنید.

 

هاست ابری چیست؟

در این روش میزبانی، تعدادی سرور با هم کار می کنند تا سایت شما و سایت های دیگر را میزبانی کنند، اما برخلاف هاست اشتراکی سنتی، هاست ابری همچنین شامل افزایش ناگهانی ترافیک می شود که منجر به حجم زیادی از ترافیک به سایت شما یا سایت های همسایه در یک A می شود. سرور ابری اشتراکی تاثیری بر سرعت بارگذاری سایت ها ندارد.

اما روی سرور ابری دسترسی روت ندارید، یعنی نمی توانید تنظیمات سرور را تغییر دهید یا نرم افزار خاصی را نصب کنید. اگر سایت ساده ای دارید و به گزینه های فنی نیاز ندارید، هاست ابری گزینه خوبی است.

هاست ابری برای چه سایت هایی مناسب است؟

هاست ابری برای سایت هایی است که جایی بین هاست اشتراکی و میزبانی مجازی قرار دارند.

اگر سایت شما به هاست مجازی نیاز ندارد، اما انتظار ترافیک زیادی دارید و می خواهید زمان بارگذاری سایت مشکل ساز باشد، هاست ابری گزینه خوبی است.