سفارش تبلیغ
صبا ویژن

راه های حفظ و بهبود امنیت سایت

راه های حفظ و بهبود امنیت سایت کدام اند؟

از سایت در برابر هرزنامه ها محافظت کنید

ربات‌های هرزنامه با جستجو در سایت‌ها و یافتن آسیب‌پذیری‌ها در آن‌ها، حملات اسپم گسترده‌ای را انجام می‌دهند، به‌ویژه فرم‌های محافظت‌نشده که می‌توانند توسط ماشین تکمیل شوند، که در صورت محافظت نشدن، احتمالاً در سرور میزبان سایت، با شرکت میزبان سایت مواجه شده و سوء استفاده را دریافت می‌کنند. از منابع متعدد اما با یک اقدام ساده و استفاده از سیستم حفاظتی CAPTCHA می توانید از بروز مشکلات امنیتی اسپمرها جلوگیری کنید. ما سیستم Google reCAPTCHA را توصیه می کنیم. بسیاری از سایت های بزرگ و معتبر دنیا از این سیستم استفاده می کنند و شما نیز می توانید با خیال راحت از این ابزار امنیتی استفاده کنید.

مسائل امنیتی گزارش شده را پیگیری کنید و امنیت را به طور مداوم به روز کنید

مدیر امنیت سایت باید همیشه آخرین اخبار و رویدادهای امنیتی به خصوص مواردی که مستقیماً با امنیت سایت مرتبط هستند را رصد و دنبال کند. بسیاری از اوقات سایت های بزرگ و حتی متوسط ??و کوچک قربانی این مشکلات می شوند. اغلب، هر شرکت یا مرجعی که محصولی را منتشر می کند، هنگامی که یک باگ امنیتی در محصول کشف و منتشر می شود، وظیفه دارد فورا یک راه حل امنیتی و وصله ای ارائه دهد که بتواند از مشکل محافظت کند. در چنین مواردی آگاهی و اطلاع رسانی فوری از مشکل و رفع آن از بروز مشکل امنیتی در سایت جلوگیری می کند. توجه داشته باشید که حتی سایت‌هایی که در بالاترین سطح امنیتی محافظت می‌شوند، در برابر باگ‌های امنیتی آسیب‌پذیر هستند و باید فوراً رفع شوند. عضویت در خبرنامه ها و انجمن ها، دنبال کردن بخش اخبار و سایت وبلاگ محصولات مورد استفاده ما، راه خوبی برای اطلاع سریع و اقدام به موقع است.

یک گواهی امنیتی SSL در سایت راه اندازی کنید

یکی از بهترین راه های حفاظت از اطلاعات کاربران و مدیران سایت، استفاده از گواهی امنیتی SSL در سایت است که علاوه بر مسائل امنیتی، تاثیر زیادی در نتایج سئو و جلب اعتماد کاربران دارد. گواهی ssl موجود در سایت اطلاعات ورودی و خروجی را با الگوریتمی بسیار پیچیده رمزگذاری می کند و از شنود و سرقت آنها جلوگیری می کند. این امر در بسیاری از موارد مشکلی ایجاد نمی کند، حتی اگر کاربر یا مدیر سایت از اینترنت ناامن استفاده کند. در واقع در این حالت اگر اطلاعات نیز رهگیری شود، قابل بهره برداری نخواهد بود و شنونده با یک سری اطلاعات رمزگذاری شده مواجه می شود.