سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پینگ چیست

پینگ چیست و چه مراحلی دارد؟

Packet InterNet Groper یا به اختصار پینگ معنای پیچیده ای ندارد. مدت زمانی که طول می کشد تا داده ها از یک سیستم هوشمند مانند رایانه خانگی به سیستم دیگری مانند سرور منتقل شوند، زمان پینگ نامیده می شود. برای درک بهتر موضوع، پینگ شامل مراحل زیر است:

ابتدا بسته داده به سیستم مقصد ارسال می شود.

سامانه مقصد بسته را دریافت می کند.

سیستم مقصد پس از پردازش اطلاعات، پاسخ را به سیستم مبدأ ارسال می کند.

سیستم منبع اطلاعات را دریافت می کند.

مجموع زمان مراحل فوق را زمان پینگ می گویند.

تاثیر پینگ بر سئو چیست؟

یک وب سایت را در نظر بگیرید. شبکه ای که وب سایت در آن قرار دارد از سیستم ها و سرورهای هوشمند مختلف تشکیل شده است. بنابراین در اینجا ما مجموعه ای از پینگ ها را داریم. گاهی اوقات اگر سرور از کار بیفتد و سیستم هوشمند بسته ای را به سرور ارسال کند، سرور قادر به پاسخگویی نخواهد بود. حالت قبلی را فعلاً در نظر داشته باشید و حالت دوم را فرض کنید که پینگ دارای مقدار عددی بالایی است. ابتدا باید بگوییم که پینگ به عواملی مانند موقعیت جغرافیایی سرور، پهنای باند کافی و سرعت اتصال به اینترنت بستگی دارد. در صورت بالا بودن پینگ مانند وضعیت بین سیستم هوشمند در ایران و سرور در اروپا، زمان بارگذاری سایت افزایش می یابد.

هر دو حالت فوق تجربه بدی را برای مشتری ایجاد می کند. این تجربه بد در مواردی مانند افزایش نرخ پرش، کاهش Time on Site و Session Duration نشان داده می شود.

تاثیر پینگ بر سئو

خرید CDN می تواند راه حل خوبی برای این مشکل باشد. اگر می خواهید بدانید CDN چیست، روی آن کلیک کنید. راه دیگری که می توانید زمان پینگ را کاهش دهید، استفاده از خدمات میزبانی اختصاصی است. به عنوان مثال، خرید یک سرور مجازی می تواند از بالا رفتن PING جلوگیری کند زیرا سایر ترافیک سرورها روی آنها تأثیری ندارد. نکته قابل توجه این است که در سرویس های هاست اشتراکی سرعت دانلود بیشتر از سرعت آپلود است. قبل از خرید هاست توجه داشته باشید که سرعت دانلود به شما اعلام خواهد شد. و چیزی که روی پینگ تاثیر می گذارد سرعت آپلود است.

عدد مناسب برای پینگ چیست؟

به طور کلی، زمان پینگ بین 50 میلی ثانیه تا 100 میلی ثانیه، محدوده پینگ بسیار خوب تا متوسط ??را پوشش می دهد. زمان پینگ کمتر از 20 میلی ثانیه یک استثنا و عدد بسیار خوبی است. پینگ بیش از 150 میلی ثانیه اصلا عدد خوبی نیست. پینگ برای بیش از 150 میلی ثانیه "پینگ بالا" در نظر گرفته می شود.