سفارش تبلیغ
صبا ویژن

گام های طراحی سایت

 طراحی سایت از کجا شروع می شود؟

مهمترین عامل برای تبدیل شدن به یک طراح وب حرفه ای، یادگیری اصول اولیه و سپس کسب تجربه است. بهترین مرجع برای یادگیری طراحی وب سایت می تواند آموزش طراحی وب پروژه محور باشد. با انجام پروژه های مختلف در حین آموزش می توانید تجربیات اولیه در زمینه توسعه سایت و آنلاین کسب کنید. در اینجا مراحلی وجود دارد که باید برای تبدیل شدن به یک طراح وب حرفه ای انجام دهید.

مرحله 1: زبان HTML را یاد بگیرید

HTML مخفف Hyper Text Markup Language است که در فارسی به آن «زبان نشانه گذاری فرامتن» ??می گویند. HTML برای ایجاد بدنه اصلی و ساختار کلی صفحات وب استفاده می شود. این زبان با برچسب ها (دسته بندی و برچسب گذاری در ارائه محتوای سایت) کار می کند و این تگ ها هستند که تعیین می کنند از چه عناصری در صفحه وب استفاده می شود.

مرحله 2: زبان CSS را یاد بگیرید

قدم دوم برای کسی که می خواهد یک وب سایت طراحی کند، استفاده از زبان (CSS Cascading Style Sheets) است. از این زبان برای زیباسازی و قالب بندی صفحات وب استفاده می شود. با CSS می توانید ویژگی هایی مانند رنگ، فونت، ابعاد، اندازه، چیدمان عناصر و در صفحه وب را مشخص کنید.

مرحله 3: جاوا اسکریپت را یاد بگیرید

با تسلط بر زبان های HTML و CSS قادر به طراحی صفحات وب استاتیک خواهید بود. اما امروزه کاربران بیشتر از سایت های تعاملی و پویا استقبال می کنند. جاوا اسکریپت یکی از محبوب ترین زبان های برنامه نویسی برای پویایی سایت است که از انواع روش های برنامه نویسی پشتیبانی می کند. از این زبان می توان برای برنامه نویسی سمت سرور، اپلیکیشن های موبایل، بازی ها و برنامه های دسکتاپ استفاده کرد.

مرحله 4: یک زبان برنامه نویسی سمت سرور مانند PHP را یاد بگیرید

توسعه دهندگان وب به دو دسته تقسیم می شوند: 

توسعه دهندگان سمت مشتری: ظاهر سایت را طراحی کنید 

برنامه نویسان سمت سرور: پیاده سازی منطق سایت 

برای داشتن یک سایت مفید و کاربردی فقط داشتن طراحی زیبا کافی نیست، سایت ها علاوه بر فرم و زیبایی به محتوای دقیق و کارآمد نیز نیاز دارند. وب سایت ها باید به گونه ای طراحی شوند که نیازهای کاربران را برآورده کنند.

در پروژه های بزرگ وب، استفاده از زبان سمت سرور ضروری است. اهمیت استفاده از زبان برنامه نویسی زمانی مشخص می شود که بخواهیم بین کاربر، پایگاه داده و سرور ارتباط برقرار کنیم. با یادگیری php می توانید اسکریپت هایی برای دریافت اطلاعات از کاربران بنویسید و پس از پردازش این اطلاعات به کاربر برگردانید.