سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چیدمان وب سایت

طراحان وب چگونه برای چیدمان وب سایت چه کار می کنند؟

یک طراح وب بسته به اینکه در چه فرآیندی از طراحی وب سایت باشد وظایف مختلفی بر عهده دارد. به طور کلی در طراحی و راه اندازی یک سایت به دو تیم یا فرد برای طراحی Back-end یا همان قسمت از سایت نیاز داریم. کد و فرانت اند.

یک متخصص طراحی بک‌اند شخصی است که مسئولیت نوشتن کدهای مختلف برای ایجاد ساختار اولیه وب سایت را بر عهده دارد. این کدها همان چیزی است که از دید بازدیدکنندگان یک سایت پنهان است و مهمتر از همه مسئولیت راه اندازی و راه اندازی یک سایت را بر عهده دارند. یک متخصص طراحی وب که مسئول توسعه back-end است از زبان های برنامه نویسی مانند Python، ASP و PHP استفاده می کند.

در بحث طراحی front-end همه چیز برای بهبود ویژگی های بصری یک سایت انجام می شود. در واقع، هر چیزی که یک بازدیدکننده می بیند، نتیجه کار یک توسعه دهنده front-end یا همان شخصی است که از کدهای مختلف برای شکل دادن به ظاهر وب سایت استفاده می کند. برای توسعه ظاهر سایت نیاز به کدنویسی است و نوشتن این کد به زبان هایی مانند HTML، CSS و جاوا اسکریپت انجام می شود. البته فراموش نکنید که همیشه در این فرآیند کار با یک طراح گرافیک وب می تواند به نتایج بسیار بهتری دست پیدا کند.

طرح بندی یا چیدمان وب سایت چگونه است؟

 چیدمان وب سایت مانند ساختار وب سایت است. این طرح شما است که مدل بصری و همچنین ترتیب وب سایت شما را تعیین می کند. مورد توجه است و به جذب مخاطب به سمت شما کمک زیادی می کند.

چیدمان سایت شما توسط چندین عنصر مهم تعیین می شود، یکی هدف وب سایت شما، دیگری پیامی است که می خواهید به کاربران خود بدهید و در نهایت محتوایی که در وب سایت خود تولید می کنید. اگرچه نمی‌توان قانون خاصی را برای طرح‌بندی همه وب‌سایت‌ها تعیین کرد، اما معمولاً از این دو نوع طرح‌بندی استفاده می‌شود:

چیدمان بر اساس محتوای شما: چیدمان وب سایت شما باید بر اساس محتوایی باشد که تولید می کنید. به عنوان مثال، اگر می خواهید یک سایت فروشگاهی برای نمایش محصولات خود طراحی کنید، بهتر است سایت خود را طوری طراحی کنید که فضای زیادی برای برجسته کردن محصولات شما وجود داشته باشد و اگر می خواهید یک وبلاگ طراحی کنید، باید این وبلاگ را طوری طراحی کنید که می توانید محتوای خود را به صورت سازمان یافته به مخاطبان خود ارائه دهید.

 چیدمان های رایج: در حال حاضر تعدادی طرح بندی وجود دارد که برای مدت طولانی مورد استفاده قرار گرفته اند و برای همه کسانی که سایت را طراحی می کنند ثابت شده است. این چیدمان های رایج برای کسانی که تازه وارد طراحی سایت شده اند بسیار مناسب است و می توانند از آنها برای شروع استفاده کنند. از خود استفاده کنند.