سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اصول مهم در طراحی سایت

اصول مهم در طراحی سایت چیست؟

اینکه بدانید چه عناصری باعث می شود سایت شما طراحی خوبی داشته باشد و همچنین اینکه چگونه می توانید از آنها در کار خود استفاده کنید مهمترین نکته ای است که در این قسمت به آن می پردازیم.

اصول اولیه طراحی سایت بر اساس تئوری ها و تجربیات هنرمندان و طراحان، برای مکان یابی بخش ها و عناصر در سایت تعریف شده است. استفاده از این اصول می تواند به طراحان کمک کند تا سایتی با ظاهری بسیار شیک و زیبا طراحی کنند.

البته، هیچ یک از این اصول را نمی توان قانون نامید، و باید بیشتر به عنوان یک راهنما و منبع الهام در نظر گرفته شوند، همانطور که پیکاسو می گوید: "قوانین را مانند یک حرفه ای یاد بگیرید تا بتوانید مانند یک هنرمند آنها را زیر پا بگذارید." اصول طراحی وب را یاد گرفته اید و سپس می توانید جزئیات را به دلخواه تغییر دهید.

تعادل

تعادل بصری یکی از مهمترین عناصر در طراحی وب سایت است، یعنی ظاهر سایت باید طوری طراحی شود که تنها قسمت مجزای سایت نتواند به تنهایی نظر کاربر را جلب کند و کلیت بصری وب سایت باید مخاطب را به خود جلب کند. یک خط فرضی در وسط صفحه وب خود بکشید تا بتوانید آن را متعادل کنید.

دو نوع تعادل در طراحی وب وجود دارد که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت:

تعادل متقارن زمانی است که دو طرف یک صفحه وب مانند تصویری در آینه متقارن باشند و تعادلی داشته باشند که حس نظم، نظم و زیبایی را به کاربر القا کند.

تعادل نامتقارن زمانی است که تعادل بصری دو طرف برابر باشد، اما ترکیب و ترتیب عناصر متفاوت باشد. طراحی نامتقارن متوازن رویکردی مدرن است که باعث می شود مخاطب تجربه ای منحصر به فرد و خاص داشته باشد.

تضاد

یکی از عناصری که در طراحی وب باید به آن توجه زیادی شود، کنتراست است. کنتراست به این معنی است که یک طراح وب می تواند تضادها را کنار هم قرار دهد تا سایت خود را بهتر جلوه دهد. وقتی در یک تصویر کنتراست وجود داشته باشد به دلیل تنوع و جذابیت بصری باعث می شود که مخاطبان سایت بازخورد بهتری بگیرند.

تاکید

یکی دیگر از عناصر مهمی که در طراحی سایت خود باید به آن توجه کنید این است که در طراحی سایت خود تاکید کنید که تمرکز اصلی شما بر چه چیزی است، مثلا اگر تمرکز اصلی سایت شما تعمیرات موبایل است باید روی صفحه اول باشد. در طراحی خود بر تعمیرات موبایل تاکید بیشتری داشته باشید. چه به صورت عکس یا متن یا هر شکل دیگری سعی کنید بیشتر روی این موضوع تمرکز کنید.

حرکت

یکی از نکاتی که می تواند تاثیر بسزایی در موفقیت سایت داشته باشد حرکت است. در واقع حرکت یکی از اجزای ضروری در طراحی وب است. مخاطب قرار دهید.